Δίκη Sea Diamond, προσπαθούν να τα ρίξουν όλα στο πλήρωμα !

Οι ναυτεργάτες, με πρώτο και κύριο τον πλοίαρχο, είναι αυτοί που καλούνται να «πληρώσουν τη νύφη» και για το ναυάγιο του 21χρονου κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND», όπως φάνηκε χτες από τις κατηγορίες που απηύθυνε η εισαγγελέας του τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά. Το πλοίο από τις 6 Απρίλη του 2007 βρίσκεται στον πάτο της θάλασσας της Σαντορίνης, μετά από πρόσκουσή του σε ύφαλο, με απολογισμό δύο Γάλλους αγνοούμενους, ενώ συνεχίζει να αποτελεί οικολογική βόμβα για το θαλάσσιο περιβάλλον.

Παρά το γεγονός ότι η αγόρευση της εισαγγελέα ήταν αποκαλυπτική για τις ευθύνες της διαχειρίστριας εταιρείας που ανήκει στον όμιλο ΛΟΥΗ, στο διά ταύτα χαρακτήρισε ένοχο τον πλοίαρχο στον οποίο απηύθυνε τις κατηγορίες για διατάραξη της υδάτινης συγκοινωνίας, ανθρωποκτονία από ενσυνείδητη αμέλεια, πρόκληση ναυαγίου, παραμέληση διάσωσης εγγράφων, παραβίαση κανονισμών και άλλες. Αντίστοιχες είναι οι κατηγορίες που απηύθυνε στον ανθυποπλοίαρχο. Ετσι κι αλλιώς ο εφοπλιστής Λοΐζος, στον οποίο ανήκει ο όμιλος, ουδέποτε κατηγορήθηκε για οτιδήποτε σε σχέση με το ναυάγιο, ενώ από την πλευρά της εταιρείας ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων, Γιώργος Κουμπενάς, χαρακτηρίστηκε από την εισαγγελέα ένοχος για ναυάγιο και θαλάσσια ρύπανση χωρίς να τον συνδέει με ανθρωποκτονία.

Γι’ αυτά είχε φροντίσει από την πρώτη στιγμή της πρόσκρουσης του πλοίου η κυβέρνηση τότε της ΝΔ, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης και ο όμιλος ΛΟΥΗΣ που ανήκει το πλοίο. Εκαναν τα πάντα για να τα ρίξουν όλα στο πλήρωμα και σε λάθος χαρτογράφηση της περιοχής. Στο πλοίο επέβαιναν 1.155 επιβάτες και 391 ναυτεργάτες πλήρωμα.

Η εισαγγελέας έκανε αυτή την πρόταση, ενώ όπως αναδείχτηκε στη διάρκεια της δίκης και παραδέχτηκε η ίδια, το πλοίο αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα στο μηχανοστάσιό του, καθώς λίγο πριν την πρόσκρουση είχε παρουσιάσει βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή. Με εντολή της εταιρείας «εξαφανίστηκαν – όπως είπε – έγγραφα του πλοίου», συνειδητά δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες από την εταιρεία μετά την πρόσκρουση για την ασφαλή ρυμούλκηση και προσάραξη του πλοίου, ενώ χαρακτήρισε το ναυάγιο που ακολούθησε «συνειδητή επιλογή» της εταιρείας γιατί «η επισκευή του πλοίου θα είχε κόστος, ενώ με το ναυάγιο εξασφάλισε 55 εκατ. δολάρια από την ασφάλεια»!

Οσον αφορά το θέμα της ρύπανσης η εισαγγελέας επιβεβαίωσε τις καταγγελίες των κατοίκων της Σαντορίνης οι οποίοι από τότε δίνουν αγώνα για την ανέλκυση και απομάκρυνση του πλοίου από τη θαλάσσια περιοχή. Οπως είπε, «στοιχειοθετείται η σοβαρή ρύπανση με την έννοια του νόμου και ότι η εστία ρύπανσης παραμένει ενεργός».

http://www.rizospastis.gr/story.do?id=7548431&publDate=26/7/2013

Στην υπόθεση υπάρχει ένα μεγάλο κενό που κανείς εισαγγελέας δεν μπορεί να καλύψει και ελπίζουμε πως θα φανεί στη δίκη αργότερα: Με ποιού την εντολή ο καπετάνιος τράβηξε το πλοίο στα ανοιχτά και δεν έμεινε κοντά στη στεριά, έτσι ώστε και η διάσωση να ήταν ευκολώτερη αλλά και το πλοίο να διασωθεί από τη βύθιση και να μην σαπίζει στον κεκλιμένο βυθό μέχρι τώρα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: