Συνεχίζονται οι αυθαιρεσίες στα ΕΛΠΕ, ρύπανση, γήρανση εξοπλισμού και απειλή για τους κατοίκους του Θριάσιου

Σε παλιότερο δημοσίευμα εδώ είχαμε αναφερθεί στις αυθαιρεσίες που κάνουν κάθε τόσο με κρατική κάλυψη οι υπεύθυνοι των ΕΛΠΕ απειλώντας τη ζωή των κατοίκων στο Θριάσιο, εργαζομένων και του περιβάλλοντος. Από τις τότε καταγγελίες πέρασε καιρός μέχρι κάποιος «αρμόδιος» να πάει να δει τι γίνεται. Ωστόσο, επιστολή ενός εργαζόμενου έκανε αναφορά για συγκεκριμένα θέματα:

«Κύριοι

Ως εργαζόμενος των ΕΛΠΕ στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της Ελευσίνας σας  συγχαίρω για την αποκάλυψη του συμβάντος της μονάδας 32 και θα ήθελα να σας καταγγείλω την αδιαφορία της διοίκησης των ΕΛΠΕ σε ότι αφορά τα κυκλώματα (αγωγοί) διακίνησης  προϊόντων στις υπόλοιπες εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της Ελευσίνας.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση αρ.34458/90 «Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών, διαμόρφωσης, σχεδίασης, κατασκευής, ασφαλούς λειτουργίας και πυροπροστασίας εγκαταστάσεων Διυλιστηρίων και λοιπών Βιομηχανιών Πετρελαίου» (ΦΕΚ 846/Β/31-12-90) καταγγέλλω τα παρακάτω:

Οι αγωγοί διακίνησης των προϊόντων (Fuel oil, Diesel, Grude, Naptha, Gas Oil, LPG, Propane)  έχουν κατασκευασθεί από το 1972 σε ποσοστό 80% και δεν λειτουργούν σύμφωνα με τις παρακάτω παραγράφους της  υπ” αριθ. 34458/90 υπουργικής απόφασης και μια επίσκεψη του ΚΕΠΕΚ θα ήταν χρήσιμη.

DSCF1518Παράγραφος 4. Σωληνώσεις (αγωγοί) Χρήση – Προδιαγραφές – Ιδιότητες.

Παράγραφος 4.1.2 Αναγνώριση Προϊόντος.

Παράγραφος 4.1.3 Σωληνώσεις πολλαπλών προϊόντων.

Παράγραφος 4.2.5 Μόνωση σωληνώσεων.

Παράγραφος 4.2.7 Αρθρωτές συνδέσεις σωληνώσεων.

 Παράγραφος 4.2.11 Αναγνώριση σωληνώσεων.

  1. Ο αγωγός 24’’ Fuel Oil  ο οποίος τροφοδοτεί τις δεξαμενές από αντλιοστάσιο 250 έως τον βόρειο τομέα.  Έτος κατασκευής 1973 (Συνεχείς διαρροές, δεν στηρίζεται, δεν έχει την απαιτούμενη μόνωση κ.λπ.).  Στον συγκεκριμένο αγωγό είχαμε και συμβάν όταν χειριστής προσπάθησε με ατμό να ξεπαγώσει το προϊόν και έπαθε ελαφρά εγκαύματα.
  2. Στο σύνολο των αγωγών που διακινούν προϊόντα απαιτούνται ασφαλιστικά  (εννοεί μηχανισμούς εκτόνωσης όταν η πίεση στο εσωτερικό αυξηθεί πάνω από ένα όριο) σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας ΑΣΠΡΟΦΟΣ τα οποία δεν έχουν τοποθετηθεί με αποτέλεσμα τις συχνές διαρροές προϊόντων στα σημεία σύνδεσης αυτών με αναγραφόμενα πολλά συμβάντα (τραυματισμοί συναδέλφων, και φωτιά η οποία με θυσία συναδέλφων κατασβήστηκε άμεσα)
  3. Οι σταδιακές αντικαταστάσεις των αγωγών λόγω διάβρωσης (Έτος κατασκευής 1972) ακόμη και αυτών της πυρασφάλειας έχουν σταματήσει. Η τελευταία αντικατάσταση αγωγού έγινε προ διετίας και πιο συγκεκριμένα στον αγωγό 18″ ΝΑΡΗΤΗΑ όπου είχαμε και ένα θανατηφόρο συμβάν.
  4. Τα κανονάκια των προβλητών που τοποθετήθηκαν υπολειτουργούν (δεν υπάρχει Foam  στις δεξαμενές σε περίπτωση συμβάντος) ενώ στη προβλήτα Νο 2 δεν έχουν τοποθετηθεί και υπάρχει ένα ρυμουλκό επιφυλακής για το οποίο σε περίπτωση συμβάντος δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί. (Ας είναι καλά ο Κος Ρούτσης με τις διασυνδέσεις που έχει με τον Κον Σπανόπουλο). (Foam=αφρός πυρόσβεσης που χρησιμοποιείται για κατάσβεση)
  5. Από ότι γνωρίζω μια βιομηχανία όπως το διυλιστήριο της Ελευσίνας θα πρέπει να έχει σωστά σχέδια για όλα τα κυκλώματα διακίνησης προϊόντων (Διαγράμματα ροών και σωληνουργικά). Θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι τα τελευταία χρόνια τα σχέδια δεν είναι σωστά, για παράδειγμα αναφέρω ότι αγωγοί που στα σχέδια εμφανίζονται να διακινούν Diesel είναι Νaphtha,  οι αγωγοί Fuel Oil  είναι Diesel, ανενεργοί αγωγοί εμφανίζονται να διακινούν προϊόν, και αποξηλωμένοι αγωγοί να δουλεύουν κ.λ.π.).  Αυτό το αναφέρω γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι η ασφάλεια μεγάλων βιομηχανικών εγκαταστάσεων εξαρτάται από την σωστή πληροφόρηση των τεχνικών εγγράφων τα οποία ζητούν πρώτα οι ασφαλιστές σε περίπτωση συμβάντος.

Χρήματα υπάρχουν για τις οικιοθελείς αποχωρήσεις Διευθυντών (600.000€) κατά μέσο όρο!!!  Χρήματα δεν υπάρχουν για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και του προσωπικού.                                                                                                      

    Με εκτίμηση

    Ένας εργαζόμενος στα ΕΛΠΕ»

http://www.ecoeleusis.com

Ομως οι πυροσβέστες που πήγαν τελικά στα ΕΛΠΕ για να ελέγξουν τα καταγγελόμενα τα βρήκαν όλα μια χαρά ! Φυσικά ασχολήθηκαν μόνο με το ένα από τα 10 θέματα που καταγγέλθηκαν καθώς για τα υπόλοιπα δήλωσαν …αναρμόδιοι:

«Από την αυτοψία που πραγματοποίησαν Αξιωματικοί της Υπηρεσίας μας την 20-03-2014 διαπιστώθηκαν τα παρακάτω:

α. Υπήρχε επάρκεια αφρογόνου υλικού σε όλες τις προβλεπόμενες από την μελέτη δεξαμενές  και τα κανόνια νερούαφρού των προβλητών τα οποία δοκιμάστηκαν, λειτούργησαν σωστά.

β. Επίσης δοκιμάστηκε το σύστημα ψύξης της σφαιρικής δεξαμενής υγραερίου που βρίσκεται  πλησίον των προβλητών και λειτούργησε σωστά.

γ. Στην εγκατάσταση ήταν ελλιμενισμένα δύο (2) ρυμουλκά σκάφη εφοδιασμένα με κανόνια νερούαφρού, τα οποία δοκιμάστηκαν και αυτά και λειτούργησαν σωστά. Στο καθένα απαυτά υπήρχε πληρωμένη δεξαμενή αφρογόνου 6κ.μ.

δ. Από μακροσκοπικό έλεγχο των σωληνώσεων του δικτύου πυρόσβεσης διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχαν εμφανείς διαβρώσεις, ούτε διαρροές.»

 

http://www.ecoeleusis.com

 

Δεν πέρασαν πολλές μέρες…..

Στις 1.20 μετά τα μεσάνυχτα (Μεγάλη Παρασκευή), οι σειρήνες του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ  καθώς και των οχημάτων της Πυροσβεστικής έσπειραν ανησυχία και τρόμο στους κατοίκους των συνοικιών της Ελευσίνας και της Μάνδρας.

Η πυρκαγιά στην δεξαμενή Νο 20 σήμανε συναγερμό στο διυλιστήριο ενώ για μία περίπου ώρα αποκλείστηκε από την  κυκλοφορία η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος του διυλιστηρίου. Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες που διαρρέονται  από τα ΕΛΠΕ η φωτιά προκλήθηκε από κεραυνό(!). Η δεξαμενή είναι πλωτής οροφής και περιέχει κατάλοιπα πλοίων (slops). Τα ξημερώματα της Μεγάλης Παρασκευής διοχετεύτηκε στο διαδίκτυο η αγνώστου πατρότητας παρακάτω «είδηση» και αναπαράχτηκε εν ριπή οφθαλμού:

«Συναγερμός σήμανε τη νύχτα στην πυροσβεστική καθώς οι υπεύθυνοι των Ελληνικών Πετρελαίων ενημέρωσαν για πυρκαγιά σε μια από τις δεξαμενές καυσίμων. Η πυρκαγιά, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, ξέσπασε στη μία και μισή μετά τα μεσάνυχτα. Αμέσως τέθηκε σε λειτουργία το σύστημα κατάσβεσης ενώ παράλληλα ενημερώθηκε η πυροσβεστική που έσπευσε στο σημείο με πέντε οχήματα.
Το σύστημα πυροπροστασίας ωστόσο φαίνεται πως ήταν αρκετό να θέσει τη φωτιά υπό έλεγχο και έτσι οι άνδρες της πυροσβεστικής δεν χρειάστηκε να επέμβουν, παραμένουν όμως στο σημείο για προληπτικούς λόγους».

 

Η είδηση που δεν κατονομάζει το  διυλιστήριο της Ελευσίνας,  ούτε τον αριθμό και το περιεχόμενο της δεξαμενής, δεν είναι καταχωρημένη στα επίσημα Δελτία Τύπου του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος. Αναμένουμε με ενδιαφέρον το επίσημο πόρισμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ελευσίνας η οποία πραγματοποιεί προανάκριση για το θέμα.  Τέλος, καμία ελεγκτική αρχή ούτε και η ίδια η εταιρεία εξέδωσαν ανακοίνωση. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι κατά τα άλλα λαλίστατες και ευρισκόμενες σε επικοινωνιακό stress Δημοτικές Αρχές Ελευσίνας και Μάνδρας  τηρούν  σιγή ασυρμάτου για το θέμα.

Ενώ μόλις μιά μέρα πριν….

Ένα βαρύ ρυπαντικό επεισόδιο εκπομπών καπνού, καυσαερίων και δυσοσµίας μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛ.ΠΕ.) βίωσαν το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης οι κάτοικοι της Ελευσίνας.

Όπως κατήγγειλαν στην «Εφημερίδα των Συντακτών» κάτοικοι της περιοχής, το πιο σοβαρό και ακραίο κατά το τελευταίο δίμηνο επεισόδιο ρύπανσης από το διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα σημειώθηκε το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, όταν -στις 10 το βράδυ- υπό συνθήκες παρατεταμένης βροχόπτωσης, χιλιάδες κυβικά μέτρα καπνού και καυσαερίων απελευθερώθηκαν στην ατμόσφαιρα, γεγονός που επέφερε εντονότατη δυσοσμία πετρελαίου και αερίου που σκέπασε όλη την Ελευσίνα και εισήλθε, παραμένοντας επί ώρες, μέσα στα σπίτια.

Σύμφωνα με τους κατοίκους, το επεισόδιο, που το χαρακτηρίζουν ως το πιο σοβαρό και ακραίο κατά το τελευταίο δίμηνο, ήταν αποκορύφωμα των συνεχών, σχεδόν καθημερινών, ρυπαντικών επεισοδίων του διυλιστηρίου από τις αρχές Μαρτίου έως σήμερα και παρά το γεγονός ότι η εγκατάσταση βρισκόταν σε κατάσταση shutdown.

Αξιοσημείωτο είναι πως το γεγονός αυτό αποσιωπήθηκε για πέντε ολόκληρες μέρες.

http://www.alterthess.gr/content/aposiopithike-gia-pente-meres-pyrkagia-sta-elpe

 

Φαίνεται πως τα λαμόγια που κουμαντάρουν το διυλιστήριο έχουν ακόμα τρόπους να προεκτείνουν το ΦΕΚ 1972/Α/130 της χούντας που παραχώρησε σε Λάτση και Ανδρεάδη τη δυνατότητα να παράγουν πετρελαιοειδή, μέχρι την τωρινή χούντα. Πλήθος κρατικών υπαλλήλων αρνούνται να ελέγξουν, να δουν ή έστω να είναι ειλικρινείς με τον εαυτό τους για όσα γίνονται στα ΕΛΠΕ. Πολλές φορές το πράγμα έφτασε στο απροχώρητο ή σώθηκε το ατύχημα την τελευταία στιγμή, όλα στο βωμό του κέρδους και της παραγωγής.

Ήδη χάσαμε εργαζόμενους εκεί από αυτές τις τακτικές τους.

Με την εξουσία να γλύφει τα αφεντικά δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτ’ άλλο από περισσότερα θύματα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: