Καταδικάστηκαν απεργοί ναυτικοί στη Θάσο

Ενα ακόμη χτύπημα στο δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, αποτελεί η απόφαση του μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θάσου να καταδικάσει σε 8 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή 20 εν ενεργεία και συνταξιούχους ναυτεργάτες, ανάμεσά τους και όλα τα μέλη της διοίκησης του Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών Ν. Καβάλας.

Ολοι μαζί δικάστηκαν με τη στημένη κατηγορία της «παρακώλυσης συγκοινωνιών», επειδή συμμετείχαν στην πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 11 Μάρτη του 2010 και στην απεργιακή συγκέντρωση που έγινε στο λιμάνι του Λιμένα. Τη δίωξή τους προκάλεσαν οι προφορικές μηνύσεις από την πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρείας στη γραμμή Καβάλα – Θάσος και τα σχετικά σήματα του Λιμεναρχείου.

Χτες στη Θάσο ήταν προγραμματισμένες να γίνουν τρεις δίκες, όπου συνολικά ήταν κατηγορούμενοι 20 εν ενεργεία ναυτεργάτες και 8 συνταξιούχοι. Οι δύο πρώτες αφορούσαν την πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 11/3/2010 και η τρίτη (αναβλήθηκε για το 2015) αφορούσε στην απεργία στις 14/11/2012.

Στην πρώτη δίκη, κατά την οποία απαλλάχθηκαν, οι ναυτεργάτες κατηγορούνταν για «παρεμπόδιση μεθόρμησης» ενός πλοίου από το παλιό λιμάνι της Θάσου στο νέο, προκειμένου από εκεί να εκτελέσει το δρομολόγιο προς την Κεραμωτή.

Στη δεύτερη δίκη, όπου και καταδικάστηκαν, οι ναυτεργάτες κατηγορούνταν για «παρεμπόδιση προσγιάλωσης» ενός πλοίου που φόρτωσε επιβάτες χωρίς εισιτήριο και έφυγε «πειρατικά» από το λιμάνι της Κεραμωτής – αμέσως μετά την αποχώρηση των απεργών- με μόνο σκοπό να φτάσει στο Λιμένα της Θάσου, για να πιέσει τους απεργούς, που εκείνη την ώρα πραγματοποιούσαν απεργιακή συγκέντρωση στο χώρο.

Από την ακροαματική διαδικασία επιβεβαιώθηκε ότι οι απεργοί δεν εμπόδισαν το πλοίο να δέσει, αφού έφτασε μόνο μέχρι τα ανοιχτά του λιμανιού και στη συνέχεια επέστρεψε στην Κεραμωτή. Οπως αποκαλύφθηκε, το λιμεναρχείο εκτίμησε ότι δε θα μπορέσει να αποβιβάσει τον κόσμο και σε συνεννόηση με τον εισαγγελέα διέταξαν τον πλοίαρχο να επιστρέψει το πλοίο στην Κεραμωτή!

Μεταξύ των μαρτύρων υπεράσπισης, κατέθεσαν ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και ο Σάββας Τσιμπόγλου, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ. Αναφέρθηκαν στη βιομηχανία διώξεων που έχει στηθεί σε βάρος των ναυτεργατών στη Θάσο, από τη ναυτιλιακή εταιρεία του Γ. Μητσόπουλου σε συνεργασία με τις λιμενικές αρχές και την εισαγγελία Καβάλας, που στόχο έχει να τρομοκρατήσει τους ναυτεργάτες, να υπονομεύσει το απεργιακό δικαίωμα και συνολικά το δικαίωμα στη συνδικαλιστική δράση.

 

Από την άλλη πλευρά, μάρτυρες κατηγορίας ήταν πλοίαρχοι και λιμενικοί. Η προσπάθεια να ποινικοποιηθεί η συνδικαλιστική δράση ήταν τόσο εξόφθαλμη, ώστε η εισαγγελέας (Ζαφειρίδου) πρότεινε την καταδίκη των ναυτεργατών, με το αιτιολογικό ότι και μόνο η φυσική τους παρουσία στο χώρο του λιμανιού, είχε «επιθετικό χαρακτήρα»! Με αυτό το έωλο σκεπτικό και χωρίς να έχει παρεμποδιστεί κάποιο καράβι να πιάσει λιμάνι, ο πρόεδρος του δικαστηρίου (Τριανταφύλλου) αποφάσισε την καταδίκη τους.

Θυμίζουμε ότι οι ναυτεργάτες έχουν ήδη φορτωθεί με ένα μήνα καταδίκη – ποινή μη εφέσιμη – από προηγούμενη υπόθεση για δήθεν παρεμπόδιση απόπλου ενός πλοίου, ενώ εκκρεμούν σε βάρος τους και άλλες δίκες.

Ανασύνταξη από το http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=8002720

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

 

 

Πρόεδρος και Εισαγγελέας αμφισβητούσαν την Πανελλαδική Απεργία που είχαν εξαγγείλει ΓΣΕΕ – ΠΝΟ, παρότι καταρρίφθηκε το κατηγορητήριο, ο τραγέλαφος ήταν  αναφέροντας ως επιχείρημα για να ρίξουν ευθύνες στους απεργούς ναυτεργάτες ότι παρεμπόδισαν σε «κοινόχρηστη εγκατάσταση» την καβοδεσία, αγνοώντας ότι υπεύθυνοι για την καβοδεσία δεν είναι οι ναύτες, αλλά οι καβοδέτες του λιμένα που δεν υπάρχουν και αυθαιρετούν στην Θάσο εφοπλιστές, λιμεναρχεία κά.  
Στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας – Θάσου, κατ’ εντολή του εφοπλιστή Μητσόπουλου και σε συνεργασία με τις λιμενικές αρχές, έχει εξαπολυθεί προκλητικά, οργανωμένη επιχείρηση παρέμβασης στα συνδικαλιστικά δικαιώματα. Η επόμενη δικαστική υπόθεση γίνεται στις 27 Οκτώβρη 2014, αυτή που δεν εκδικάστηκε χτες (η τρίτη που ήταν να γίνει) ορίστηκε για τις 22-6-2015, ενώ ακολουθούν σωρεία μηνύσεων σε βάρος των ναυτεργατών και του σωματείου τους, για να τσακίσουν το σωματείο, την συνδικαλιστική οργάνωση, το δικαίωμα στην απεργία.

 

Αέρα στα πανιά της αυθαιρεσίας και της ασυδοσίας της εταιρείας Μητσόπουλου είναι ότι δήλωναν χαρακτηριστικά: «δεν υπάρχει ΣΣΕ, δεν υπάρχει Δ.Σ 180 για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών, ότι έχουν ενσωματωθεί στην M.L.C 2006 (Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας) και έχουν καταργηθεί.

 

Κυβέρνηση – ΥΝΑ – Λιμεναρχεία, δεν είδαν, δεν άκουσαν για την σωρεία παραβιάσεων στην γραμμή Καβάλας – Θάσου  και το καθεστώς της εργασιακής ζούγκλας που έχουν επιβάλει με την βία και την τρομοκρατία.

 

Αυτή η απόφαση έρχεται να προστεθεί στο πογκρόμ ποινικών διώξεων που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση στο ταξικό εργατικό κίνημα που αγωνίζεται για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου, της κυβέρνησης, της Ε.Ε, που με την ανταγωνιστικότητα και την τρομοκρατία, οικοδομούν  εργασιακά γκέτο με εργαζόμενους, χωρίς ΣΣΕ και κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

 

Ο αγώνας των ναυτεργατών, των εργαζομένων, ενάντια στην καπιταλιστική βαρβαρότητα δεν κρίνεται και δεν θα κριθεί στις αίθουσες των δικαστηρίων.

 

 

Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ Η ΠΑΛΗ ΘΑ ΤΗΝ ΣΠΑΣΕΙ

Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, η νεολαία, επιβάλλεται να συνεχίσουμε με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα στον δρόμο του ταξικού αγώνα, με οργάνωση – συσπείρωση δυνάμεων, για την ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων, ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου, που κατακρεουργεί το σύνολο των δικαιωμάτων μας.

 

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ

ΠΕΜΕΝ  –  ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ  –  ΠΕΕΜΑΓΕΝ  –  ΠΕΠΡΝ – ΠΕΣ/ΝΑΤ – ΕΠΙΤΡΟΠΗ  ΑΝΕΡΓΩΝ  ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ

 

http://peiratikoreportaz.blogspot.gr/2014/06/20-8-11-2010.html

 

Μια αθώωση, μια «καμπάνα» με αναστολή και μια αναβολή ήταν ο απολογισμός της τριπλής δίκης των 28 ναυτεργατών (20 εν ενεργεία και 8 συνταξιούχοι) της Θάσου στο Ειρηνοδικείο του Λιμένα για τις συμμετοχές τους στις δύο απεργιακές  κινητοποιήσεις στις 11 Μαρτίου του 2010 και στις 11 Απριλίου του 2012.

Οι 28 ναυτεργάτες, που κατηγορούνταν για παρεμπόδιση του Ε/Γ-Ο/Γ «Παναγία Θάσου» στις 11-3-2010 και ώρα 06.00, κρίθηκαν αθώοι, καθώς δεν ευσταθούσε το κατηγορητήριο, ωστόσο κρίθηκαν κατηγορούμενοι για παρακώλυση συγκοινωνιών την ίδια ημέρα, καθώς εμπόδισαν σύμφωνα με το δικαστήριο από δόλο τον ελλιμενισμό του Ε/Γ-Ο/Γ «Άγιος Ραφαήλ» και τους επιβλήθηκε ποινή 8 μηνών με τριετή αναστολή. Ωστόσο, στους 28 κατηγορούμενους δόθηκε η δυνατότητα να ασκήσουν έφεση επί της πρωτόδικης απόφασης.

 

Σε ό,τι αφορά δε, τη συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις στις 11-4-2012, η συγκεκριμένη υπόθεση πήρε αναβολή για τις 22 Ιουνίου 2015 λόγω έλλειψης χρόνου. Και σε αυτή την περίπτωση, οι 12 κατηγορούμενοι ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν το κατηγορητήριο της παρακώλυσης συγκοινωνιών.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι μάρτυρας υπεράσπισης των ναυτεργατών στο δικαστήριο προσήλθε ο δήμαρχος Θάσου, Κώστας Χατζηεμμανουήλ, ενώ έξω από τη δικαστική αίθουσα το «παρών» έδωσαν μέλη του ΠΑ.Μ.Ε., των τοπικών οργανώσεων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και του ΣΥΡΙΖΑ, πλήθος εκπροσώπων εργατικών σωματείων, αλλά και κατοίκων του νησιού.

 

http://www.xronometro.com/diki-naytergates/

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: