Επιφυλάξεις για επιπλέον νεκρούς εργάτες στο Highspeed 5 από ναυτεργατικά σωματεία

highs2Ενας ναυτεργάτης απανθρακώθηκε  χτες Δευτέρα  λόγω της μεγάλης πυρκαγιάς που ξέσπασε στις 1.30 το μεσημέρι, στο εμπρός  σαλόνι του ταχύπλοου πλοίου «HIGHSPEED V» της εταιρείας HSW, το οποίο μετασκευάζεται στο μόλο ΔΕΗ της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Κερατσίνι.

Φαίνεται πως πρόκειται για τον 50χρονο ηλεκτρολόγο του πλοίου που είχε χαρακτηριστεί αρχικά αγνοούμενος, ενώ μέχρι αργά το βράδυ στο πλοίο διεξάγονταν έρευνες από τα συνεργεία της Πυροσβεστικής για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ότι υπάρχουν κι άλλα θύματα.

Στο πλοίο, που συνηθίζει να βάφεται στα χρώματα εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, γίνονταν εργασίες επέκτασης των σαλονιών περιορίζοντας το γκαράζ της πλώρης, για να «κερδίσει» σε επιβάτες. Στο πλοίο δούλευαν ταυτόχρονα 5 συνεργεία με συνολικά 21 μεταλλεργάτες και γίνονταν ταυτόχρονα εργασίες συγκόλλησης, βαφής κ.ά.

Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο χώρο κάτω από τη γέφυρα. Στο πάνω πάτωμα γίνονταν εργασίες συγκόλλησης στα σωστικά (βαρελάκια) του πλοίου, ενώ η από κάτω πλευρά του πατώματος, το ταβάνι του σαλονιού, ήταν φρεσκοβαμμένη και δεν είχε προλάβει να στεγνώσει, με αποτέλεσμα να αρπάξει φωτιά.

highs2

Ο ηλεκτρολόγος με έναν βοηθό του έτρεξαν να βρουν πυροσβεστήρες για να σβήσουν την πυρκαγιά, αλλά εξαπλώθηκε γρήγορα  λόγω των εύφλεκτων υλικών (μπογιές, διαλυτικά, πλαστικά κ.ά.), με αποτέλεσμα ο ηλεκτρολόγος να χάσει τις αισθήσεις του λόγω του καπνού.

 

Το πρώτο ερώτημα που τίθεται είναι   αν ήταν σε θέση να λειτουργήσουν όλα τα μέσα πυρασφάλειας που προβλέπουν οι κανονισμοί π.χ. σπρίγκλερ ή μάνικες . Το δεύτερο ερώτημα που προκύπτει είναι αν συνολικά είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την υγιεινή και την ασφάλεια των εργαζομένων.

Από λιμενικούς έγινε έλεγχος και ταυτοπροσωπία σε ό,τι αφορά τους 21 εργαζόμενους που ήταν τα καταγραμμένα μέλη των συνεργείων, χωρίς ωστόσο να έχει αποκλείσει κανείς ότι δεν υπήρχε «μαύρη» εργασία, δηλαδή εργαζόμενοι ανασφάλιστοι και αδήλωτοι, που σε περιπτώσεις εργατικού δυστυχήματος πάνε «άκλαφτοι».

 HIGHSPEEd

Επίσης δεν έχει γίνει σαφές αν υπήρχε ναυτολόγιο, δηλαδή αν οι ναυτεργάτες ήταν ασφαλισμένοι! Η εταιρεία συνηθίζει να μεταφέρει ναυτεργάτες από πλοίο σε πλοίο για να εκτελούν επισκευαστικές εργασίες συντήρησης, με αποτέλεσμα να μην είναι καταγραμμένοι πουθενά και κατά συνέπεια να μην είναι ασφαλισμένοι.

 

Τα ναυτεργατικά σωματεία κατήγγειλαν πως μέχρι χτες το βράδυ

  «Το υπουργείο Ναυτιλίας και η ναυτιλιακή εταιρεία HELLENIC SEAWAYS αρνούνται να δώσουν στη δημοσιότητα τη λίστα του πληρώματος (crew list), δυσχεραίνοντας την προσπάθεια για την ανεύρεση και ταυτοποίηση των μελών του πληρώματος.»

Μέχρι την ώρα της δημοσίευσης εδώ δεν είδαμε καμία σχετική ανακοίνωση.

Δυστυχώς σε κάθε τέτοια επισκευή ή μετασκευή πλοίου η ασφάλεια των εργαζομένων είναι το τελευταίο που απασχολεί τα αφεντικά. Εργασίες γίνονται χωρίς μέριμνα, εργάτες δουλεύουν εξαντλητικά ωράρια υποαμοιβόμενοι, γιατί τα αφεντικά ορίζουν από την αρχή την ημερομηνία περάτωσης των εργασιών και αναχώρησης. Ετσι, τα ατυχήματα αυτού του είδους είναι συχνά.

 

 Τα εργατικά ατυχήματα είναι δολοφονίες εργαζομένων από τα αφεντικά

One Comment to “Επιφυλάξεις για επιπλέον νεκρούς εργάτες στο Highspeed 5 από ναυτεργατικά σωματεία”

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: