Και ξαφνικά…τα αφεντικά θέλουν να κάνουν αυξήσεις αποδοχών εργαζομένων !

….οι εργοδοτικές οργανώσεις δεν απορρίπτουν τη σταδιακή επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ από τα 586 ευρώ που είναι σήμερα, αλλά… δεν συμφωνούν κιόλας, καθώς διαφωνούν με την πρόθεση του υπουργείου να γίνει κάτι τέτοιο με νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι αυτό πρέπει να γίνει αποκλειστικά με ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις.

Εν ολίγοις, τα αφεντικά δεν μπόρεσαν να στοιχειοθετήσουν ανάπτυξη σε θετικούς αριθμούς και όλο το μνημονιακό νταβαντούρι πάει στραφι αφήνοντας πίσω δυστυχία. Και το γυρνάνε στην αύξηση των μισθών, σε μιά έτσι κι αλλιώς κακοστημένη οικονομία που βασίζεται στην παροχή υπηρεσιών και την ανακύκλωση της φοροδιαφυγής, ενώ απουσιάζει η παραγωγή. Το τσίρκο μεταξύ αφεντικών και της υπουργάρας Σκουρλέτη θα μπορούσε να είναι χειρότερο ή και να απουσιάζει, αφού η μείωση των μισθών έγινε με νόμους και την έμμεση συμφωνία της ΓΣΕΕ. Αρκούσε λοιπόν ένα άρθρο στη βουλή που με δεδομένη πλειοψηφία θα έβγαινε, ωστόσο ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει να παζαρεύει και να συζητάει ακόμα κι αν δεν υπάρχει λόγος.

 

Αναλυτικά, η πλευρά των εργοδοτών εξέφρασε επιφυλάξεις για το ενδεχόμενο επαναφοράς και των τριετιών και των ωριμάνσεων, καθώς και για το υψηλό μη μισθολογικό κόστος, ενώ κάλεσαν να μη γίνει ο διάλογος με «προειλημμένες αποφάσεις». Η ΓΣΕΕ χαρακτήρισε απολύτως συμβατές με τα αιτήματα των συνδικάτων τις κυβερνητικές προτάσεις και τόνισε ότι θέση της είναι η άμεση επαναφορά του κατώτατου μισθού, μαζί με τις ωριμάνσεις και τα επιδόματα πολυετίας στην προ Μνημονίου κατάσταση, δηλαδή στα 751 ευρώ.

Η συνάντηση διακόπηκε για περίπου 10 λεπτά, όταν εκπρόσωποι συνδικαλιστικών οργανώσεων που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ μπήκαν στην αίθουσα της συνάντησης για να καταγγείλουν ως προσχηματικό τον κοινωνικό διάλογο και ζήτησαν από τον υπουργό Εργασίας την «εδώ και τώρα» επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ. Σημειώνεται ότι ο εκπρόσωπος του ΣΕΒ δεν έκανε καμία δήλωση μετά το πέρας της εν λόγω συνάντησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Εργασίας θα καταθέσει την πρότασή του για το νέο εργασιακό τη Δευτέρα στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, στο πλαίσιο της οποίας θα συνεχιστεί ο τριμερής διάλογος (κυβέρνηση, εργαζόμενοι, εργοδότες). Αναμένεται το σχετικό νομοσχέδιο να κατατεθεί προς συζήτηση στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή μέχρι το τέλος Απριλίου.

 

 

Η πρόταση 20 σημείων που έχει καταθέσει ο  Σκουρλέτης είναι:

1. Σταδιακή επαναφορά σε δύο φάσεις του γενικού κατώτατου μισθού στα επίπεδα του Φεβρουαρίου του 2012, οπότε και καταργήθηκε με νομοθετική παρέμβαση η τότε ισχύουσα ΕΓΣΣΕ με τη μείωση κατά 22% (και 32% για τους νέους μέχρι 25 ετών). Στο πρώτο στάδιο (1/10/15) αίρονται οι μισθολογικές διακρίσεις με βάση την ηλικία των εργαζομένων και αυξάνονται οι κατώτατες αμοιβές κατά 10,91% (650 ευρώ μεικτά ο μηνιαίος μισθός για τους υπαλλήλους και 29,05 ευρώ μεικτά το ημερομίσθιο για τους εργατοτεχνίτες). Στο δεύτερο στάδιο (1/7/16) ο γενικός κατώτατος μισθός ορίζεται στα 751 ευρώ μεικτές αποδοχές για τους υπαλλήλους και το κατώτατο ημερομίσθιο στα 33,57 ευρώ για τους εργατοτεχνίτες. Η άπαξ νομοθετική παρέμβαση για τον καθορισμό των ελάχιστων μισθολογικών ορίων θα δώσει στη συνέχεια τη σκυτάλη στη συλλογική διαπραγμάτευση για τον περαιτέρω καθορισμό τους.
2. Το μέσον διαμόρφωσης του γενικού κατώτατου μισθού θα είναι στο εξής η εθνική γενική συλλογική σύμβαση εργασίας, η οποία και θα έχει καθολική εφαρμογή για το σύνολο των όρων της.
3. Καταργείται η αναστολή των αυξήσεων των επιδομάτων πολυετίας και των ωριμάνσεων.
4. Εισάγεται η υποχρέωση των διαπραγματευόμενων μερών για κωδικοποίηση των όρων προηγούμενων συλλογικών συμβάσεων και διαιτητικών αποφάσεων στο περιεχόμενο των νέων συλλογικών ρυθμίσεων, προκειμένου αυτές να διατηρηθούν σε ισχύ.
5. Εισάγεται νέο είδος συλλογικής διαπραγμάτευσης σε επίπεδο ομίλων επιχειρήσεων.
6. Καθιερώνεται η υποχρέωση των εργοδοτικών οργανώσεων για διαπραγμάτευση, ανεξάρτητα από τη ρητή σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό τους.
7. Ενισχύεται η δυνατότητα διαπραγμάτευσης σε κλαδικό επίπεδο σε περίπτωση απουσίας κλαδικής εργοδοτικής οργάνωσης μέσα από μεμονωμένους εργοδότες (μέχρι 10) που απασχολούν την πλειοψηφία των εργαζομένων του κλάδου με εναλλακτική δυνατότητα τη συμμετοχή της υπερκείμενης εργοδοτικής οργάνωσης στις διαπραγματεύσεις.
8. Επαναφέρεται η αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης για τους εργαζόμενους σε περίπτωση συρροής των συλλογικών συμβάσεων.
9. Αίρεται η αναστολή της δυνατότητας επέκτασης των κλαδικών και ομοιοεπαγγελματικών συμβάσεων όταν υπογράφονται από εργοδοτικές οργανώσεις που τα μέλη τους απασχολούν την πλειοψηφία των εργαζόμενων στον κλάδο.
10. Επαναφέρεται η πλήρης μετενέργεια των κανονιστικών όρων των συλλογικών συμβάσεων 6 μήνες μετά τη λήξη τους, με δυνατότητα παράτασής της σε περίπτωση προσφυγής στον ΟΜΕΔ.
11. Ενισχύεται ο ρόλος του ΟΜΕΔ.
12. Δημιουργείται ενιαίο σώμα μεσολαβητών/διαιτητών.
13. Δημιουργείται σώμα οικονομικών εμπειρογνωμόνων που θα συνδράμει με τεχνικές εκθέσεις το έργο των μεσολαβητών/διαιτητών μετά από αίτημά τους.
14. Συνεκτιμάται η εν γένει οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων και της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων στην κρινόμενη συλλογική διαφορά στο στάδιο της μεσολάβησης και της διαιτησίας.
15. Εκλέγεται ο πρόεδρος του ΟΜΕΔ και επιλέγονται οι μεσολαβητές και οι διαιτητές με αυξημένη πλειοψηφία(2/3) των μελών του 9μελούς διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού.
16. Εισάγεται τεκμήριο εγκυρότητας των στοιχείων που επικαλείται η πλευρά των εργαζομένων στο στάδιο της μεσολάβησης και της διαιτησίας, στην περίπτωση που η εργοδοτική πλευρά δεν προσκομίσει στο στάδιο των διαπραγματεύσεων τα αναγκαία από το νόμο οριζόμενα οικονομικά στοιχεία (συνολικό και επιμέρους μισθολογικό κόστος, λειτουργικές δαπάνες, εν γένει οικονομικά στοιχεία ανά επίπεδο διαπραγμάτευσης, οικονομική πολιτική και πολιτική προσωπικού της επιχείρησης).
17. Ενισχύεται ο θεσμός της μεσολάβησης που αποτελεί το βασικό στάδιο επίλυσης των συλλογικών διαφορών με δυνατότητα επαναδιατύπωσης της πρότασης του μεσολαβητή μετά την αρχική της κατάθεση και την αναζήτηση συγκλίσεων για την οριστική μεσολαβητική πρόταση.
18. Διατηρείται η μονομερής προσφυγή σε τριμελούς σύνθεσης διαιτησία όταν το ένα μέρος αρνείται τη μεσολάβηση ή απορρίπτει τη μεσολαβητική πρόταση.
19. Διατηρείται η αρμοδιότητα της διαιτησίας επί του συνόλου της κρινόμενης συλλογικής διαφοράς.
20. Καταργείται ο δεύτερος βαθμός διαιτησίας και δικαστικού ελέγχου της διαιτητικής απόφασης με το δικαστικό έλεγχο να παραμένει σε πρώτο βαθμό, μόνο ως προς τη νομιμότητα της διαιτητικής διαδικασίας.

http://www.e-dromos.gr/me-agathia-o-dialogos-gia-to-ergasiako/

 

Κι εδώ αρχίζει το πάρτυ και ο καθένας λέει τα δικά του:

 

Από την πλευρά τους, οι εργοδοτικοί φορείς υποστηρίζουν την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων και την υποχρεωτική επέκταση των συλλογικών συμβάσεων, διαφοροποιούνται όμως στο θέμα του κατώτερου μισθού. Συμφωνούν στην αύξηση των κατώτερων αμοιβών, ζητούν, όμως, η επαναφορά να γίνει σταδιακά και ύστερα από συμφωνία των κοινωνικών εταίρων.

Ειδικότερα, ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων έχει ζητήσει να διατηρηθούν οι χαμηλότερες αμοιβές για τους νέους, σαν κίνητρο για προσλήψεις ή σε περίπτωση εξίσωσης να παραμείνουν στα προηγούμενα επίπεδα οι εργοδοτικές εισφορές.

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=64171422

 

 

  •  Η επιδότηση της εργασίας αντί της ανεργίας με το επίδομα των 360 ευρώ, θέτοντας ως συνδικαιούχο τον εργοδότη μαζί με τον εργαζόμενο για κάθε νέα θέση εργασίας. Σημειωτέον ότι ένα επίδομα ανεργίας, μπορεί να επιδοτήσει δύο θέσεις εργασίας, χωρίς καμία επιβάρυνση για την επιχείρηση.
  •  Η εφαρμογή σειράς φορολογικών κινήτρων για τις επιχειρήσεις που διατηρούν και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, καθώς και για τους συνεπείς εργοδότες.
  •  Η εξέταση περαιτέρω μείωσης του μη μισθολογικού κόστους (εργοδοτικών εισφορών), ώστε να αντισταθμιστεί μέρος της επιβάρυνσης της επιχείρησης. Υπενθυμίζεται ότι το εργοδοτικό μη μισθολογικό κόστος έχει μειωθεί, ανά βήματα, από 28,56% τον Αύγουστο του 2011 στο 24,56% τον Ιούλιο του 2014.

http://www.esee.gr

 

….η ηγεσία του υπουργείου εκτιμά ότι θα «καμφθούν» οι αντιρρήσεις των εργοδοτικών οργανώσεων που σύσσωμες είχαν ταχθεί εναντίον της επαναφοράς των πολυετιών επικαλούμενες το ιδιαίτερα υψηλό κόστος για τις επιχειρήσεις (άνω των 2,9 δισ. ευρώ). Ο Π. Σκουρλέτης, ωστόσο, διεμήνυσε ότι θα ενεργοποιήσει, άμεσα, το άρθρο 39 του ν. 3863/10 που επιβάλλει στους εργοδότες να καταθέτουν ταυτόχρονα και συνολικά τις αποδοχές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα με τις ασφαλιστικές εισφορές και τον φόρο μισθωτών υπηρεσιών σε τράπεζα. Η συγκεκριμένη υποχρέωση είχε προβλεφθεί να ισχύσει από την 1η Ιουλίου του 2011, αλλά η σχετική υπουργική απόφαση δεν εκδόθηκε ποτέ, ενώ, στο διάστημα που ακολούθησε, έγιναν μειώσεις μισθών έως 40% και, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου, διπλασιάστηκε ο αριθμός των αμειβομένων με τα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων (στο 24% από 12% για τους εργαζόμενους με πλήρη απασχόληση και στο 45% από 17% αν συνυπολογιστούν και οι εργαζόμενοι με καθεστώς μερικής απασχόλησης).

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113507195

 

Θέση της Γενικής Συνομοσπονδίας είναι η άμεση επαναφορά του κατώτατου μισθού μαζί με τις ωριμάνσεις και τα επιδόματα πολυετίας στην προ του μνημονίου κατάσταση, δηλαδή στα 751 ευρώ.
Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προτείνει ένα μεταβατικό διάστημα, που φτάνει μέχρι το 2016, εμείς θεωρούμε ότι κυρίως στο σημείο που αφορά στην επαναφορά των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, είναι απολύτως συμβατό μ’ αυτά που διεκδικούσαν και διεκδικούν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις.

http://www.gsee.gr/deltio-tipou-dilosis-g-panagopoulou-meta-ti-siskepsi-sto-ip-ergasias/

 

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, το σύνολο των οι εργαζόμενων του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι αμείβονται με τον κατώτερο μισθό είναι και η αύξηση του κατώτερου μισθού στα 560 ευρώ θα επιβαρύνει το κόστος μισθοδοσίας στον ιδιωτικό τομέα κατά 152,9 εκατ. ευρώ.

Η ενδεχόμενη, όμως, επαναφορά των ωριμάνσεων θα επιβαρύνει το κόστος μισθοδοσίας με άλλα 2,986 δισ. ευρώ.

http://allanea.gr

 

 

Τα έχουν μετρήσει τόσο καλά? Ολη η ιστορία γίνεται για τα κοινωνικά προγράμματα απασχόλησης που θα χρηματοδοτήσει το κράτος και η ΕΕ, έτσι θα πιάσει τόπο η ιστορία με τις ασφαλιστικές εισφορές, λένε τα αφεντικά.

Ολοι λοιπόν περιμένουν, ναι μεν αύξηση του μισθού αλλά και ενίσχυση από το κράτος.

Ωστόσο, τα σωματεία που μάζεψε το ΠΑΜΕ άφησαν μερικά σωστά μηνύματα:

 

Με επιμονή και οργάνωση θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να αποκατασταθούν οι τεράστιες απώλειες που έχει υποστεί το εργατικό εισόδημα τα χρόνια της κρίσης. Οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης (δουλεμπορικά, μερική απασχόληση, εκ περιτροπής εργασία) και οι ατομικές συμβάσεις που κυριαρχούν υπονομεύουν τον κατώτατο μισθό. Η κατάργηση όλων αυτών των μορφών, η πλήρης και σταθερή δουλειά αποτελούν αιτήματα των εργαζομένων…..

Ομοσπονδίες Οικοδόμων, Γάλακτος – Τροφίμων – Ποτών, Μισθωτών Τύπου – Χάρτου, Λογιστών, Κλωστοϋφαντουργίας – Ιματισμού – Δέρματος, Φαρμάκου, Συνταξιούχων ΙΚΑ. Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λαυρίου. Τα Συνδικάτα Οικοδόμων, Φαρμάκου, Κλωστοϋφαντουργίας – Ιματισμού – Δέρματος, ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, Ενωση Λιθογράφων, Ενωση Προσωπικού Πρακτορείων Εφημερίδων Αθήνας, Ενωση Λογιστών Ελεγκτών, Επισιτισμού – Τουρισμού – Ξενοδοχείων, Ηλεκτροτεχνιτών, Τηλεπικοινωνιών – Πληροφορικής, Ιδιωτικές Κλινικές, Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος.

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: